Woop woop!

Kvällen igår va helt jävla fantastisk!
Bra musik, bra drag, sjukt många trevliga människor!

När jag skulle ta bussen in var det dock ett lite mindre trevligt sällskap, busschuffören.
Jag står och väntar på bussen med Shakiras reflexhalsband i handen, hittade inte min egen reflex. Bussen kommer närmre men saktar inte ner och blinkar inte. Min tanke e bra "Fan jag kan inte missa denna" eftersom bussen går en gång i timmen vid den tiden. Så jag går ut och viftar som en jävla tok med reflexen och han får typ tvärnita.

Chuffören satt och pratade i telefon men sa:
- När ska du köpa reflex?
- Och vad fan e detta!, säger jag och viftar med reflexen.
- Det e ingen reflex, säger han tillbaka.
- Nähä och vad fan e det då? sluta du prata i telefon och sköt ditt jobb istället, säger jag samtidigt som jag e livrädd för att han ska slänga av mig från bussen för att jag e stöddig.
Han svarar inte och tittar på mig.
Jag pekar på honom och ger honom onda ögat samtidigt som jag bara väntar på att han ska säga till mig att gå av.
- Malmö!
Phew! Han börjar trycka på maskinen och jag klarade mig med nöd och näppe och fick åka med till Malmö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback